Üye ve Paydaşlarımıza Bildirimdir.
ÜYE VE PAYDAŞLARIMIZA BİLDİRİMDİR.
Amacımız Üyelerimizin ve paydaşlarımızın, ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılayacak kalitede hizmet sunmak, ülkemizin ticari ve ekonomik hayatının gelişmesine katkıda bulunmak ve faaliyetlerimizi sürekli olarak değişen şartlara uygun geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda hizmetlerimiz ile ilgili Odamıza iletilen her türlü şikayet ve öneri Oda Yönetimimiz tarafından değerlendirilir. Odamıza iletilen şikayet ve öneriler hizmetlerimizi geliştirme fırsatı olarak ele alınır.
Hizmetlerimizi ve Yönetim Sistemlerimizi sürekli iyileştirmek, üyelerimizin ticari yaşamına katkıda bulunmak, faaliyetleri kolaylaştırarak üyelerimizi desteklemek amacı ile Odamızın tüm hizmetlerinin belli bir kalite seviyesinde, üye beklenti ve isteklerine duyarlı; günün ekonomik ve teknik şartlarına en uygun biçimde gerçekleştirilmesi sağlanmaktadır.
Hedefimize ulaşmak, kalite düzeyimizi gelişen teknoloji ve üye istek ve beklentileri doğrultusunda geliştirmek, iyileştirmek, üye memnuniyetini sağlamak ve hizmet çeşitliliğini arttırmak için tüm bölümlerin faaliyetlerinde Kalite, Akreditasyon ve Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi gereklilikleri esas alınmaktadır. Kalite, Akreditasyon ve Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemimiz yasal şartlara, ISO 9001:2015 standardına, ISO 10002:2014 standardına, TOBB Oda/Borsa Akreditasyon Sistemine ve mevzuatlara uygun olarak kurulmuştur.
Kalite Politikamız;
“Bölgesel ekonomik gelişme hedefimizi üyelerimizin gelişimine entegre ederek başarmak, hizmetlerimizde teknoloji ve bilimsel metotlar kullanarak sürekli katma değer yaratmak” üyelerimizin faydasına ve memnuniyetine odaklı çalışmak
- Hukukun üstünlüğüne inanarak, kanunlar çerçevesinde, üyelerimize verdiğimiz hizmetlerde üyelerimizin hak ve çıkarlarını savunmak,
- Üyelerimize kusursuz hizmet vermek,
- Sürekli iyileştirmeyi kurumsal gelişimimizin dinamiği olarak kullanmak,
Müşteri Memnuniyeti Politikamız;
Kurumumuzun var olma sebebi olan üyelerimiz ile ilişkilerimizin kesin fayda temelinde sürekli geliştirilmesi için üyelerimizden gelen her türlü geri bildirimin alınması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması sürecinde insan kaynaklarımızın yetkinliğini mevzuat ve kurum şartlarımızı dikkate alarak geliştirmek, geri bildirim süreçlerini yönetmek temel politikamızdır.
ÖNERİ VE ŞİKAYETLERİN YÖNETİM SÜRECİ
Üye ve Paydaşlarımızın Şikayet İletişim(Bildirim) Kanalları
- http://www.edremit-to.org.tr/tr-TR/gorusveonerilerr linki ile ulaşılan Web sitemizdeki “Müsteri Öneri Şikayet Paneli” ile;
- info@edremit-to.org.tr ve edremitto@tobb.org.tr Email adreslerine posta ile;
- 0266 373 39 63 no’lu fax aracılığı ile;
- 0266 373 10 61 / Basın-Halkla İlişkiler Dahili : 11 no’lu telefon aracılığı ile;
- Edremit Ticaret Odası Hizmet Binası’nda bulunan “Öneri/Şikayet Kutusu” ile;
- Edremit Ticaret Odası Başkanlığı Menderes Bulvarı No:45 Edremit,Balıkesir posta adresi ile;
- Anketler ile;
- https://www.facebook.com/edrticodasi sosyal medya hesabı üzerinden;
- https://twitter.com/edremitticaret sosyal medya hesabı üzerinden
Edremit Ticaret Odası, tüm iletişim kanallarından iletilen şikayetleri kayıt altına alır ve hizmetlerini iyileştirme yönünde bir fırsat olarak değerlendirir.
Bildirimleri Kayıt Altına Alma
Üyelerimiz tarafından iletilen şikayetler takip eden kayıt numaraları altında kayıt edilir ve üyemizin tercih ettiği geri dönüş kanalına göre, kayıt altına alındığına dair bilgilendirme yapılmaktadır. Paylaşılan her türlü kişisel bilgi gizlilik politikası doğrultusunda muhafaza edilmektedir.
Şikayetin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi
Edremit Ticaret Odası kendisine ulaşan şikayetin önceliğini göz önüne alarak makul bir çabayla araştırma gerçekleştirir.
Hızlı bir çözüm bulunamıyorsa, şikayetçinin yerinde incelemelerde bulunmak için ziyaret gerekebilir.
Müşteri Memnuniyeti Ekibi elde ettiği bulguyu Edremit Ticaret Odası’nda şikayetin muhataplarına incelemeleri için gönderir.
Geri bildirimlerin çözümlenme süreleri şu şekilde belirlenmiştir
BİLDİRİM TİPİ |
ÖNEM DERECESİ |
GİZLİLİK DERECESİ |
ASGARİ ÇÖZÜM BİLDİRİM SÜRESİ |
DEĞERLENDİRME SEVİYESİ |
Talep (Süreç ile ilgili) |
A: Önemli |
Gizli, Kişiye Özel, Kurum İçi, Kamuya Açık |
Acil 1-5 iş günü
Orta Vade 1-10 iş günü
Uzun Vade 1-60 iş günü |
ACİL ÇÖZÜM BEKLEYEN 1. Seviye; Üye Memnuniyeti Ekip Lideri 2. Seviye; Genel Sekreter 3. Seviye; Yönetim Kurulu Başkanı
ORTA VADE ÇÖZÜM BEKLEYEN 1. Seviye; Üye Memnuniyeti Ekibi 2. Seviye; Genel Sekreter 3. Seviye; Yönetim Kurulu 4. Seviye; Oda Meclisi Ara Değerlendirmeler Personel İletişim Toplantıları Meclis Toplantıları Üye Memnuniyeti Ekip Toplantıları
UZUN VADE ÇÖZÜM BEKLEYEN 1. Seviye; Üye Memnuniyeti Ekibi 2. Seviye; Yönetim Kurulu Not: Dahili sistemde çözülemeyen konular üst kurumlara (TOBB, İlgili Bakanlık vb.) iletilir. |
B: Normal |
Gizli, Kişiye Özel, Kurum İçi, Kamuya Açık |
|||
C: Önemsiz |
Gizli, Kişiye Özel, Kurum İçi, Kamuya Açık |
|||
Öneri (Süreç ile ilgili) |
A: Önemli |
Gizli, Kişiye Özel, Kurum İçi, Kamuya Açık |
||
B: Normal |
Gizli, Kişiye Özel, Kurum İçi, Kamuya Açık |
|||
C: Önemsiz |
Gizli, Kişiye Özel, Kurum İçi, Kamuya Açık |
|||
Şikayet Tüm faaliyetler, Altyapı, Süreç ve İnsan Kaynakları ile İlgili) |
A: Önemli |
Gizli, Kişiye Özel, Kurum İçi |
||
B: Normal |
Gizli, Kişiye Özel, Kurum İçi |
|||
C: Önemsiz |
Gizli, Kişiye Özel, Kurum İçi |
|||
Anket ve Araştırma Sonuçları |
B: Normal |
Gizli, Kişiye Özel, Kurum İçi, Kamuya Açık |
Orta Vade 1-10 İş günü |
Üye Memnuniyeti Ekibi Toplantıları Personel Toplantıları Yönetim Kurulu Toplantıları Meclis Toplantıları |
Nihai Bilgilendirme
Müşteri şikayetlerinin mümkün olan en kısa sürede yanıtlanması Odamızın önceliklerindendir. İletilen tüm şikayetler objektif ve adil olarak değerlendirir, üyelerimiz kendisine iletilen bilgilendirmeden memnun olduğunda şikayet kaydı sonuçlandırılır.
Sürekli İyileştirme
Şikayetlerin yinelenmesini engellemek amacıyla düzeltici faaliyetler belirlenerek süreçlerimizi sürekli revize ederiz. Yapılan iyileştirme faaliyetlerin etkinliği sürekli izlenir.