GÜVENİLİR GIDADA COĞRAFİ İŞARETLER

Edremit Ticaret Odası olarak Türk Patent ve Marka Kurumu’na  “EDREMİT KÖRFEZİ YEŞİL ÇİZİK ZEYTİNİ” için menşe adı türü coğrafi işaret başvurusu yapılmış ve gerekli onayın ardından 31.12.2014 tarih ve 29222  sayılı Resmi Gazete’de ilan edilen tescil belgesi (Tescil No: 189) alınmıştır.

Aynı zamanda Türk Patent ve Marka Kurumu’na  “EDREMİT ZEYTİNYAĞI” için menşe adı türü coğrafi işaret başvurusu yapılmış ve gerekli onayın ardından 15.12.2017 tarih ve 19 sayılı Resmi  Gazetede ilan edilen tescil belgesi (Tescil No: 273) alınmıştır.

Ürünleri tescil ettiren Edremit Ticaret Odası, 6769 Sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu kapsamında ürünlerin denetimi için Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun SALON ile odanın diğer yetkilileri, ürünlerin denetiminde yer alan denetim merciindeki kurum yetkilileriyle birlikte 18-19-20 Kasım 2020 tarihleri arasında coğrafi işaretli “EDREMİT KÖRFEZİ YEŞİL ÇİZİK ZEYTİNİ”nin ve “EDREMİT ZEYTİNYAĞI”nın denetimlerini gerçekleştirmiştir.  Söz konusu her iki coğrafi işaret almış menşe adı ürünlerinin denetimlerinde denetlenen firmalardan ürün numuneleri alınmıştır ve analizlerin sonuçları alındıktan sonra denetim raporları düzenlenerek iş bu raporlar Türk Patent ve Marka Kurumu’na iletilecektir.

Yapılan denetimlerde, denetlenen firmalara 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanununun 2’nci ve 46’ncı maddelerine dayanılarak hazırlanan amblem yönetmeliği kapsamında gerekli bilgilendirmeler yapılmıştır.

Denetimlerde yer alan Edremit Ticaret Odası Yön. Krl. Bşk. Coşkun SALON; Dünya geneline yayılan COVID-19 salgınının Türkiye’deki ilk tespitinden bu yana yeterli ve sağlıklı bir gıda sisteminin salgın döneminde daha fazla ön plana çıktığını vurgularken, “Tüm canlılarda olduğu gibi insanların da en temel gereksinimi doyma yani besin-gıdadır. Dolayısıyla sağlıklı gıda sisteminde en önemli araç geleneksel ve coğrafi işaretli ürünlerin üretimidir ve bu ürünlerin sürdürülebilirliği için stratejiler belirleyip insan ve doğa merkezli bir üretim ve yaşam biçimini daha fazla merkeze almalıyız. Denetimlerde pandemiden dolayı tüketicilerin özellikle yöresel ürünlere, coğrafi işaretli ürünlere karşı ilgilisinin artmış olduklarını görmekteyiz. Pandemi süreci coğrafi işaretli ürünlerimiz için bir fırsat oluşturmuştur. Dolayısıyla denetlenen firmaların da satışlarının internet ortamında artışlarının olduğu bir gerçektir. Bu bağlamda e-ticaret alanında firmaların daha fazla bilinçlenmesi ve sorumluluk alması gerekmektedir. Ülkemiz coğrafi işaretler yönünden büyük bir zenginliğe sahiptir ve toplum olarak ürünlerimizin değerlerinin her geçen gün daha fazla farkına varmaktayız. Coğrafi işaret başvuru sayılarımızın artması ve buna bağlı olarak da Avrupa Birliği Komisyonu’na başvuru sayılarımızın ve elbette ki tescil sayılarımızın artması ehemmiyet arz etmektedir.” dedi.